vrijdag 7 juni 2013

Movie View - Warm Bodies / Hansel & Gretel: Witch Hunters

Vandaag ga ik 2 films in 1 keer doen, ik heb namelijk de laatste tijd een paar films in 1 keer gezien. Ik heb Warm Bodies gezien, en Hansel & Gretel: Witch Hunters. Kijk verder om mijn review te zien.

De eerste film is Warm Bodies. De film gaat over zombies. Het is een liefdesverhaal tussen een zombie, R, en een mens, Julie. Als zombie kan je bijna niet praten, je ziet er raar uit, je stapt raar, en je eet mensen. Als een zombie een mens eet, en hij eet de hersenen niet, dan wordt de mens ook zombie. Eet hij de hersenen wel, dan is de mens dood. Maar dan krijgt de zombie wel alle herinneringen van die mens. R redt Julie van een zombie-aanval en hij wordt verliefd op haar. Hij wordt meer en meer mens door haar. Zij wordt ook verliefd op hem.

Nicholas Hoult speelt R en Teresa Palmer speel Julie. Ik verwachtte er niet te veel van, want zombies spreken mij niet echt aan. Maar ik vind het eigenlijk wel een toffe film om naar te kijken. Er zit humor in, soms een beetje geforceerd, maar ja. Het is romantisch, en soms ook wel erg. Het is volgens mij geïnspireerd op Romeo en Juliet, aangezien hij R heet en zij Julie. 

IMDb-cijfer: 7,1
Mijn cijfer: 7

En dan Hansel & Gretel: Witch Hunters. Dit is gebaseerd op het sprookje Hans & Grietje. Ik was heel benieuwd, want zoals je zie hebben ze geweren vast en zijn ze heksen jagers. De film gaat over Hans en Grietje die nu volwassen zijn. Sinds ze bijna vermoord waren door een heks toen ze kind waren, jagen ze op heksen. In een stad worden veel kinderen ontvoerd door een heks, en Hans en Grietje gaan die heks zoeken en doden. Maar dan komen ze iets meer te weten..

Jeremy Renner speelt Hansel en Gemma Arterton speelt Gretel. Wat opvallend is aan de film is dat Hans en Grietje heel modern zijn tegenover de rest. Zij dragen leren pakken, hebben de meest moderne geweren, en de anderen hebben oude kleren, van in de vroegere tijden. Het is alsof Hans en Grietje van deze tijd zijn teruggereisd in de tijd. Al bij al vond ik het een leuke film om te zien, de effecten waren cool, en ik vond het spannend. Er komt een heel klein beetje romantiek in voor, maar dat is niet de hoofdzaak. 

IMDb-cijfer: 6,1
Mijn cijfer: 7

Dit waren beide films! Ik vind allebei de films leuk, ik kan niet kiezen welke ik beter vind. De films zijn ook verschillend, de eerste is meer romantiek en de tweede meer spanning. Als je houdt van humor en romantiek in een fantasy wereld dan is Warm Bodies zeker een aanrader. Als je meer houdt van actie en avontuur, dan is Hansel & Gretel goed voor jou. 


Bronnen foto's:

1 opmerking:

  1. Warm Bodies, is echt een leuke film! Samen met mijn vriend heen geweest, verder die andere film heb ik nog niet gezien. :)

    BeantwoordenVerwijderen